26 de abril de 2013

Jocs Florals 2013


1r Premi Amor

ELLA

Ella és una dona, potser per la gent una dona qualsevol.
Va per el carrer i desprèn una alegria incomprensible: Ella és la que m’aporta l’energia necessària per continuar endavant, la que em guia per el bon camí i em diu sincerament el que pensa. Allunyada de les persones que fan mal, de la imatge concreta que tenim de la realitat. Eternament riallera i feliç amb els que la fan estar així, té una energia inesgotable.

Ella és, potser, la dona més forta que conec. Que encara que la vida la faci caure s’aixeca o que, probablement, ni tan sols es deixa caure. La que m’ensenya que en la vida les oportunitats volen i que, si no les agafes quan se’t presenten mai les tornaràs a trobar amb la mateixa llum.

Ella és una dona que m’agafa si caic, que si estic malalta em cuida per sobre de totes les coses, la que em dona un petó i em diu bona nit.

Ella és la millor dona del món. És la persona que, si estic malament, m’abraça, em pregunta i m’ajuda a posar solucions. Sempre es tenen les mateixes diferències en aquestes relacions, sempre... Encara això, se perfectament que ell no em fa el camí, sinó que m’il·lumina el correcte i em desvia del incorrecte, aquella que m’adverteix si l’errada que faré em perjudicarà o em farà mal.

Se que ella és la persona que es mereix el millor en aquesta vida i mereix ajuda i comprensió, igual que ella m’ho dóna a mi.
Ella és la que mereix somriure cada dia, gairebé cada hora, cada minut.
I encara que mai li ho digui, sap que l’estimo sense mida, per això:Gràcies mare, per 
donar-me la vida.

Langui

1r Premi Fe

I LA TEVA FE?

Què és la Fe? Ja l’he trobada?
No sé què sents, què t’inspira...
Molta gent la deixa apartada,
però... i la meva, on para?

Hi ha algú que creu en l’amor,
en la família i en els amics,
en l’atzar i la fortuna del joc,
o en quelcom després de la mort.

Fe... En una vida digna pels necessitats?
Fe... En la sinceritat de les amistats?

En tots els contes de fades
les princeses creuen en prínceps,
que armadures i espases noves lluen,
salvant-les davant bruixes malvades.


Companys creuen en Déu i el Senyor,
la seva manera de viure i pensaments;
uns quants menys creuen en altres déus.
Ens volen separar o és només tradició?

Fe... En el millor transcendent?
O Fe... En uns valors fonamentals?

Decideixo seguir com estic:
sempre respectant tots els creients
perquè el desacord no suposi una baralla.
Aquest és el vertader desig.

Però la Fe hauria de ser un motiu de mort?
Matar o veure morir el teu germà
que va ser el primer que t’abraçà
Quan en la nit tingueres por?


Lolli pop


1r Premi Pàtria Natura

BENVINGUDA

Per fi has arribat,
porto temps esperant-te.
Sense dubtar ni un moment
he sortit al carrer.

Durant temps he vestit el fred
que ha intentat combatir-me,
però jo he estat fort
pensant en la teva arribada.

Tu fas tornar el color,
i el soroll matiner.
Tu fas brillar el sol,
i la vida retornes al món.

Cada any retornes més intensa,
creant una nova era,
provocant una alegria immensa...
Benvinguda primavera!

Carpio